Foreningen

Jordløse-Trunderup lokalhistoriske forening

Foreningen blev oprettet i 1979 med det formål af indsamle materiale til og drive et lokalhistorisk arkiv.

Medlemsskab incl. et mindre årsskrift koster 100 kr. i 2024.
Hvis du ønsker at blive medlem og ikke har fået besøg af et bestyrelsesmedlem, kan medlemsskab indbetales på konto nr. 0828 8055624047 eller MobilePay 76893. Når du har betalt kan du afhente et årsskrift i arkivet.
Ønsker du årsskrift og medlemskort tilsendt skal indbetalingen tillægges 50 kr. (100 kr. til udlandet).
Du kan også ringe eller maile til os. Bor du i lokalområdet kommer vi gerne til dig med medlemskort og årsskrift. Telefonnumre findes under Medarbejdere.

Foreningen driver lokalhistorisk arkiv og afholder udover generalforsamlingen ca. 3 arrangementer om året. Arrangementer annonceres her på siden, ved opslag på facebook-siderne: Jordløse-Trunderup lokalhistoriske arkiv, Jordløse Her og Nu og 5683 Haarby samt via vores Mailservice, som du kan tilmelde dig på Kontaktsiden.
Bekendtgøres desuden på Jordløse og omegns nyhedsbrev samt i Tacklingen, hvis det er muligt. Du kan tilmelde dig Jordløse Nyhedsbrev her

Vi er medlem af SLA – Sammenslutningen af lokalarkiver – som bl.a. afholder kurser og ejer programmet Arkibas. Vi er medlem af Arkivrådet for Assens kommune. Arkivrådet er bindeled mellem Lokalarkiverne og kommunen.